Kesälomille

6/09/2016



Kehittelen mielessäni jatkuvasti projekteja toisensa perään ja soimaan itseäni helposti jos jotain jää toteuttamatta. Minun on esimerkiksi vapaapäivänä äärettömän vaikeaa vain köllötellä sohvalla muutama tunti, vaikka tietäisin sen hyvin ansainneeni. Toisaalta olen luonteeltani sellainen, että ideointi sekä pieni stressi pitää mieleni virkeänä ja jaksan paremmin. Rentoutuminen on silti minulle tärkeää ja kehoni tarvitsee myös lepoa. Olen erittäin tietoinen faktasta, että on hyvä kuunnella kehoa ja mieltä, aina ei tarvitse suorittaa. Hektisessä ympäristössä tämä usein unohtuu ja aina tuntuu olevan kiire. 

Ennen tyttäreni syntymistä vietin 4 vuotta talvet ulkomailla ja kesät Suomessa töitä tehden. Töitä tehtiin kovasti, mutta lopulta uurastus palkittiin. Nämä vuodet opettivat minua paljon juuri rentoutumisesta. Töitä tehdessä ei ollut ikinä aikaa itselle tai ystäville, mutta kun aikaa sitten oli, se helposti lamaannutti koska ei ollut muuta kuin aikaa. 

On siis hyvä löytää itselle keskitie. Tärkeimpänä minusta on tehdä niitä asioita jotka tekevät onnelliseksi. Jos sohvalla köllöttely on juuri se mitä rakastat niin sitten vain sinne sohvalle köllöttelemään. Mutta jos kaikki päivät kuluvat sohvalla, alkaa sitä pian tuntua, että sohva on vienyt mennessään. 

Muutama sana siis tästä niille kaikille jotka lähtevät nyt kesälomien viettoon, nauttikaa puuhastelusta, mutta muistakaa välillä nostaa ne jalat ylös :) 



You Might Also Like

0 kommenttia