Marjoja ja rantahiekkaa

8/20/2015


Koko kesän olen päässäni pyöritellyt, että mitä tekisin elokuussa, kun minulla on 3 viikkoa vapaata ennen koulun alkua. Tytär päiväkodissa, mies töissä, koira nukkumassa ja minä tekemässä kaikkea kivaa. Olin tehnyt lyhyen To do- listan, jossa olivat ylhäällä sellaiset jutut mitkä halusin ehdottomasti tehdä. Olen koko kesän odottanut pääsyä rannalle, se siis listaan ja jostain syystä olen monta vuotta tahtonut mennä itse poimimaan mustikkani ja tänä vuonnahan pensaat niitä oikein pursuaa, sinne siis. Haavekuvissani aurinko paistoi ja kasvoillani valitsi hymy...



Nyt ne viikot ovat menneet ja ne eivät menneet ihan kuten olin haaveillut. Ne menivät aika pitkälti näin... päiväkodissa muutama päivä, nuha. Seuraavalla viikolla aloitettiin "tutustuminen" päiväkotiin uudelleen, nuha. Tällä viikolla maanantai päiväkodissa, flunssa ja yskä. Eilen päivystykseen ja yö sairaalassa, yskä. Kasvoillani ei vallinut hymy...


Valvotut yöt, räkänenä, kiukuttelu ja itku ovat hiljalleen sumentaneet haavekuvani mustikoista ja varpaiden upotuksesta rantahiekkaan. Koska en ole ihan varma pitäisikö tässä nyt nauraa vai itkeä, voin sentään iloita, että tytär on paranemaan päin. Ja vaikka mustikoita ei saatukkaan, isoisän keräämät vadelmat lohduttivat lomailijan mieltä! 

Puolet elämän iloista on löydettävissä pikkuasioista,
ohimennen siepatuista.
O.S. Marden




You Might Also Like

0 kommenttia